op weg naar Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Jose, Nico, Steven Boere - WaarBenJij.nu op weg naar Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Jose, Nico, Steven Boere - WaarBenJij.nu

op weg naar Tofino

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Jose, Nico, Steven

08 September 2014 | Canada, Tofino

Maandag 8 september.

Alles opgeruimd in en rond de camper. Na 3 nachten op deze prachtige campground gaan we op we naar de west kust van Vancouver Island. Met een paar leuke stops onderweg. O.a Coombs (historisch dorp waarvan op een huis een aantal geiten leven), in het MacMillan Provincial Park bevind zich het Cathedral Grove (old tree forrest met oude bomen van wel 800 jaar oud en een hoogte van 75 meter) en als laatste zijn we gestopt bij Stamp falls, waar de zalmen een hoogte moeten overbruggen van 9 meter. Dit leverde weer mooie plaatjes op van jumpende zalmen. Omdat het een te groot hoogte verschil is heeft de regering een vis ladder aangelegd om de zalmen een handje te helpen. Om 19.00 uur komen we aan bij Crystal Cove Beach Resort bij Tofino. Aangezien het vroeg donker is gaan we morgen de campground verkennen. Het koelt hier in de avond behoorlijk af dus na het eten niet meer buiten zitten.

Tags: visladder