lucky day - Reisverslag uit Tofino, Canada van Jose, Nico, Steven Boere - WaarBenJij.nu lucky day - Reisverslag uit Tofino, Canada van Jose, Nico, Steven Boere - WaarBenJij.nu

lucky day

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Jose, Nico, Steven

09 September 2014 | Canada, Tofino

Dinsdag 9 september.

Yes, vanmiddag om14.00 uur gaan we nog een keer met de Zodiac boot mee. Hopen dat we dan wel een walvis zien.
Maar eerst gaan we nog een paar korte trails wandelen in het Rainforrest, waar een groot deel van dit eiland gedeelte uit bestaat. Het is er vochtig en daarom ook op de bodem en tegen de bomen aan veel mos groei. Om half 2 melden we ons bij Jamie`s Whale Watching. We heisen ons weer in het prachtige warme, water dichte pak en gaan mee de Atlantische oceaan op. Dit keer voorin de boot, echte jumps maken op de golven en mooie filmpjes gemaakt met de Go Pro. En daar is dan echt: de grijze walvis, water spuitend en onder duikend dat je zijn mooie bolle rug ziet. Machtig om dit op nog geen 50 meter afstand te zien!!!!!!! Ook zien we op een grote rots zeeleeuwen rusten en zeebevers dobberen op de golven met hun kop en pootjes omhoog gestoken. De zeehondjes rusten ook uit op de rots maar sommige hebben ons in de gaten en komen iets naar de boot toe zwemmen. Op de terug vaart naar de haven gaan we nog langs een plek waar een adelaar in de top van een boom zit. Onze dag is geslaagd: ALLE WILD LIFE gezien.

• 10 September 2014 - 07:46

Renate:

Wat fijn om te lezen dat jullie zo ontzettend genieten.

• 10 September 2014 - 11:08

Ton En Mirjam:

Jullie blijven daar toch niet in Canada.Er is daar meer te zien als in ons kleine landje. Geniet er nog van de laatste dagen

• 11 September 2014 - 13:25

Jessica:

Klink leuk allemaal... gaaf om zo'n groot beest van dichtbij te zien! Geniet nog maar lekker xxxx jessica

Tags: walvissen